“JSME TU PRO VAŠE ÚSPORY ”
© Gisbern Mark corporation 2012
Výhody a nevýhody LPG
INFO o LPG zařízení
Kompetní sekvenční vtřikování STAG 300 - plus do vašeho vozu
za 23.990,- Kč
Je zde vstřikování řízeno elektronicky na každý válec zvlášť. U tohoto systému je spotřeba i výkon motoru při provozu
na plyn nejblíže provozu na benzín. Pracuje na jednoduchém principu, celé toto plynové zařízení ovládá a řídí benzínový počítač,
který ani nepozná, že Vaše auto jede na plyn. Plynový počítač pak jen přepočítává dobu vstřiku benzínu na dobu vstřiku plynu a
koriguje rozdílnosti paliv na základě různých dalších vstupů.
•
po ujetí cca 1500 km je doporučeno provést seřízení LPG - zdarma
•
každý rok nebo po ujetí 10000 km je potřeba provést revizi LPG zařízení (udává výrobce LPG zařízení)
•
u sekvenčního vstřikování je nutno každých 20000 km vyměnit filtr plynné a kapalné fáze a provést seřízení
Popis LPG systémů můžeme rozdělit podle použití pro různé druhy motorů. Tak jak se vyvíjely motory pro pohon
automobilů, vyvíjely se postupem času i systémy pro přestavby těchto motorů na plyn. Hlavním motivem byla nedostačující technická úroveň
těchto systémů a následné problémy, které přestavbou moderních motorů se zastaralým zařízením vznikaly.
Všechny komponenty pracující s LPG pod tlakem nad 0,8 Baru podléhají homologačnímu schválení podle předpisu EHK 67 R 01 (do roku 2001 67R 00).
Výhody LPG:
•
Delší životnost motoru (netvoří se karbonové usazeniny). Protože se plyn nerozstřikuje a je již v plynném stavu,
motor běží pravidelněji, je tichý a vykazuje menší opotřebení.
•
Delší životnost mazacího oleje (není rozpouštěn benzínem a v motoru se neusazují karbony).
•
Možnost jezdit na benzin zůstává, stačí přepnout tlačítko na přístrojové desce a to i během jízdy.
Dojezdová vzdálenost se díky možnosti využití obou druhů pohonu výrazně zvýší.
•
Zařízení lze kdykoliv přemontovat do jiného vozidla stejného počtu válců (platí pro sekvenční vstřikování plynu).
Nevýhody LPG:
•
investice do přestavby ( 12 000 - 35 000 Kč u nejmodernějších vozidel)
•
zmenšení zavazadlového prostoru (lze řešit toroidní nádrží)
•
snížení výkonu motoru (do 3%, neplatí pro přímé vstřikování)
•
zvýšení spotřeby paliva ( do 10%)